REHBERLİK SERVİSİ

Rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri; bireyin kendini tanıması, yeteneklerinin açığa çıkarılması, yaratıcı, özgüveni yüksek, kişiler arası iletişimde başarılı ve özgür bireyler yetiştirmek amacıyla verilen hizmetlerin bütünüdür. Okul öncesi eğitim; çocuklarımızın okul yaşamları, sosyal iletişim becerileri, öğrenme yetileri üzerinde çok önemli bir yere sahiptir.

Orhan Gazi Anaokulumuz da “Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri” servisi olarak ortak amacımız; "önce insan" düşüncesinden  hareketle çocuklarımızı daha yakından tanıyıp her birini sahip oldukları gelişim ilgi ve yetenekleri doğrultusunda sürekli gelişme-öğrenme isteği içinde olan, alternatif düşünebilen, özgüvenli, sağduyulu, yaratıcı, bağımsız, kendini ifade edebilen, sosyal, katılımcı, sağlıklı ve mutlu bireyler yetiştirebilmektir.

Çocukların gelişim dönemleri içerisinde, en yoğun ve hızlı öğrenme  0-6 yaş döneminde gerçekleşmektedir. Öğrenme becerilerindeki bu en önemli dönemde, Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin rolü, okul yaşantısı içerisinde çok önemlidir. Rehberlik servisi,  okul-aile-çocuk üçgeni içerisinde yer alır ve çocuğun birey olarak farklılıklarının anlaşılması, destekleyici rehberlik hizmetlerinin yürütülebilmesinde bu üçgenin  sağlıklı bir şekilde kurulması önemlidir.


Bu bağlamda;
Anaokulu rehberlik servisi olarak öğrenciye yönelik çalışmalarımız;

• Okulumuza yeni başlayan öğrencilere oryantasyon çalışmaları yapılır.

• Çocuklar rehberlik saatinde serbest bırakılarak hangi oyuncak ve/ veya oyunu tercih ettikleri gözlemlenir, onların oyunlarına eşlik edilerek ve çocukların ilgileri incelenir.

• Rehber öğretmen öğrencilerle bireysel görüşmenin yanında sınıf içi gözlemler, çeşitli envanter ve test uygulamaları da gerçekleştirir(ihtiyaca göre). Bu çalışmalar çocuğun kendisi ve çevresi ile mutlu ve sağlıklı bir ilişki içinde olmasını amaçlar ve duygusal, sosyal, akademik açıdan gelişmenin altyapısını hazırlar, yaşanabilecek ya da karşılaşılan problemlerin tespitini ve çözümünü hedefler.

 

 

Eğitsel Rehberlik Alanında Yapılan Çalışmalar

  • Okula Yeni Başlayan Öğrencilerin Uyum Çalışmaları: Okul fiziki ortamının, rehberlik servisinin, yöneticilerin, öğretmenlerin, okul çalışanlarının, okula özgü kuralların vb. ek eğitim programlarının öğrencilere tanıtılması. 
  • Velileri; öğrencilerin yaş özellikleri, çocuk eğitimi, davranış bozuklukları ve nedenleri konularında bilgilendirmek. Çocuğun okul başarısının öğrencilerin sınıf içindeki tutum ve davranışları ile gözlemlenerek tanınması, vb. konularda aydınlatan çalışmalar yapılması
  • Her yaş ve sınıf  düzeyinde öğrenci davranışlarını geliştirme amaçlı sınıf içi rehberlik etkinliklerinin planlanması, uygulanması. 

 Bireysel Rehberlik Alanında Yapılan Çalışmalar

  • Öğrenciyi tanımak ve kendini gerçekçi bir biçimde tanımasını sağlamak, kendini ve başkalarını anlama ve değerlendirme becerisini geliştirmek.
  • Ailedeki ve okuldaki rolleri, sorumlulukları, görevleri ve kuralları anlamak.
  • İhtiyaç duyan tüm öğrencilere bireysel veya grupla danışmanlık yapılması.
  • İhtiyaç duyan tüm velilere danışmanlık yapmak.
  • Öğrenci sorunlarının oluşmasını engellemeyi amaçlayan “önleyici” tedbirler sunmak, bilgilendirici ve farkındalık kazandırıcı programları yürütmek.

 

 REHBERLİK SERVİSİNE BAŞVURU


           Rehberlik Servisi, eğitim yılı boyunca öğrenciler, veliler ve öğretmenlerin serbestçe başvurabileceği bir birimdir. Servisten yararlanmanın herhangi bir prosedürü yoktur. Servisten randevu almak hizmetin daha etkin ve planlı yapılmasını sağlamak içindir.

Velilerimizin çocukları ile ilgili değişik konularda rehberlik servisi ile işbirliği yapmaları onların gelişimi açısından hayati öneme sahiptir.

            Yüz yüze görüşe için hafta içi her gün Rehberlik ve Psikolojik Danışma servisine gelebilirsiniz. 

 

 

 

                                                          

 

                                                                                                                    Psikolojik Danışman- Rehber Öğretmen

                                                                                                                                      İpek ÖZDEMİR

 

 



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 6  kişi beğendi